استان

در استان آذربایجان شرقی  ، خدمات اول است. صنعت دوم است و کشاورزی سوم است.

در استان آذربایجان غربی ، خدمات اول است. کشاورزی دوم است و صنعت سوم است. این در حالی است که آذربایجان غربی مشکل آب دارد. و باید به طرف خدمات یا صنعت حرکت کند. 

در استان اردبیل خدمات اول است. کشاورزی دوم است و صنعت سوم است.

88 % مردم این سه استان در بخش خصوصی کار می کنند.

خانواده

در ایران اینجور است که فرد کار می کند و پول می‌آورد. و چون  پولش کم است. به زن می گوید از منابع اولیه استفاده کنیم تا  پول کفاف کند. پس زن هم زمان می‌گذارد. و گذران زندگی می کنند. 

در درجه بالاتر مرد و زن کار می کنند. و چون پولشان متوسط است به میزان کمتر از منابع اولیه استفاده می کنند و زن کمتر زمان می گذارد.

در درجات بالاتر تخصص که هر دو شاغلند مرد و زن کار می کنند. و منابع اولیه بسیارکمتر استفاده می کنند.و زمان شان صرف فرآوری مواد اولیه نمی شود. و آن را در جای دیگر صرف می کنند.

زمان برای قشر آخر بسیار مهم است. و زمان برای قشر اول خیلی کم اهمیت است.

امام حسین (ع)

امام حسین (ع) مظهر آزادگی است. و به شخصیت او اعتقاد دارم. تنها چیزی که در هیئت او نباید باشد قدرت طلبی است. متاسفانه حساً 70 الی 80 درصد هیئت حول کسانی شکل می گیرد. که دو یا چند نفر می خواهند قدرت طلبی خود را در قالب هیئت پیش ببرند.و عموما صلاحیت این افراد مورد شک و تردید است. اصولا باید در سازمان موتور پیشران قدرت مدیریت است. ولی هیئت قضیه اش فرق می کند. هر انسانی لیاقت پیشرانی هیئت را ندارد. این کارها جوامع انسانی را به مرحله نفرت بیجا از قدرت پیش میبرد.

میوه و صیفی جات

پول اندکی در کارت داشتم. قبل از خرید تابلو میوه رو نگاه کردم. گفتم . دو کیلو گوجه می خرم میشه ۱۰ تومن. دو کیلو هم سیب زمینی میخرم میشه ۸ تومن. یک ونیم کیلو پیاز میخرم میشه ۹ تومن.  یک کیلو هم کدو میخرم میشه ۷.۵ تومن. با خودم گفتم جمعا میشه ۳۴ تومن. گفتم خوب اگر اینقدر بخرم برای سر برج پول  کم نمیارم. رفتم گفتم آقا ۲ کیلو گوجه, دو کیلو سیب زمینی,یک و نیم کیلو پیاز, یک کیلو هم کدو لطفا.

همینجوری پر کرد و گذاشت گفت ۴۹.۵ تومن . گفتم اگر خریدم هر بار اینجوری باشه قطعا پول برای سر برج کم میارم.۲.۵ کیلو گوجه گذاشت ۱۲.۵ تومن. ۲.۵ کیلو سیب زمینی گذاشت ۱۰ تومان. دو کیلو پیاز گذاشت ۱۲ تومن. و دو کیلو هم کدو گذاشت ۱۵ تومن. 

هیچی به جای ۳۴ تومن . ۵۰ تومن کارت کشیدیم. و خرید شیر را کنسل کردیم.