بنزین ۱۶ هزار تومانی

به نظر بنده بنزین باید به قیمت ۱۶ هزار تومان می‌رسید. برای این قضیه باید سیستم حمل و نقل عمومی آمادگی کامل باشد. مالیات  حقوق بگیران که حداقل ۵۰۰ هزار تومان است.به طور موقت معلق گردد. به نظر بنده حقوق افزایش حقوق سربازان , روی یارانه دو برابری اضافه شود.و در یارانه دو برابری دهک های بالا حذف شده و بر روی دهک های پایین اضافه شود. و سریعا قانون کار افزایش یابد.و همین یارانه کفاف دو باک را می‌دهد.

افزایش قیمت بنزین تاثیر خود را در جامعه خواهد گذاشت. و افزایش حقوق کارگر بازار را تحریک خواهد کرد.

گفتنی است چه ما بدهیم . چه ندهیم فرقی به حال دولت نخواهد داشت. همان اول قبل از توزیع آن کسر می شود. و همه چه اونی که کم مصرف می‌کنه و چه اونی که زیاد مصرف می‌کنه.  ضرر خواهند دید. ولی لااقل حسابش دست خودمون باشه کمتر مصرف کرده و کمتر ضرر میکنیم. در غیر اینصورت خشک و تر خواهند سوخت . و اینگونه می‌شود که خدمات دولتی به فنا می رود.

بودجه 1401

یک مقدار بودجه بانکهای سپه و ملی و ... هستند که علاوه بر سود بیشتر تسهیلات از ترکیه ، بودجه کلان از نفت می برد.

شرکت فولاد و مس و پتروشیمی و مس که فروش به قیمت ترکیه دارند. علاوه بر فروش به قیمت ترکیه بودجه کلان نفتی می برد.مثل روغن موتور و ود و .... خودرو.

شرکت های زیرمجموعه تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی که هزاران شرکت دارند.علاوه بر فروش به قیمت ترکیه ، بودجه کلان نفتی می برند.

در مورد دیگر قیمت آب و برق و گاز است. دولت برای جبران هزینه های تامین آب و برق و گازو بنزین به جای دریافت پول از مردم که به اعتراضات منجر می شود. همان اول که درآمد نفتی می رسد، برمیدارد. و از مردم پول نمی گیرد.و نتیجه اش در جیب مردم دیده می شود.


چند کلام به محسن رضایی

آقای رضایی پول یارانه که شما می دهید پوپولیستی است. پول یارانه را به کارگر و کارمند می‌دهید.؟  مشکل آنها یارانه نیست کمی حقوق است. تمامی حقوق بگیران از قلت می نالند. پس به چه کسی می دهید . به ناتوان ها چرا آن را به همه می دهید . بروید و در بودجه نهادهای حمایتی آن ها را پیدا کنید. معنی ندارد به حقوق بگیر و غیره در زمانی که حقوقشان کم است یارانه بدهیم. 

جدا آقای رضایی شما به جای حل مشکل یارانه پردرآمدها راه جهانگیری را ادامه می دهید.


حقوق کارمندان و بازنشستگان ترکیه ....

تا سی روز دیگر حقوق کارمندان و بازنشستگان ترکیه برای 2022 اعلام خواهد شد.

سطح اول جهان

کشورهای سطح اول جهان مدل سازی می کنند. و با در نظر گرفتن حقوق و سطح قیمت ها استانداردی برای درآمد تعریف می کنند. در آن استاندارد سعی می کنند جامع باشد. و کشورهای درجه ۲ انعکاسی از آن مدل است. چون روابط جوری است که اقتصاد ها به صورت زیاد با کشورهای سطح اول به لحاظ تکنولوژی گره خورده است. مثل همین سازمان استاندارد ماست. کدام یک از اجزای سازمان استاندارد مال خودمان است. همه برگرفته از سطح یک جهان است.

ما هم باید به جای  پاک کردن صورت مسئله استانداردی پیگیر شویم. فساد در همه جا هست . منتهی اینجا زیادتر. چون استاندارد رعایت نمی کنیم توازن را به هم می زنیم.

این درست نیست که استانداردهای تعرفه پزشکی ما انعکاسی از انگلستان باشد. و حقوق تابعی از افغانستان و قیمت کالا برگرفته از آلمان اونموقع حقوق بگیر قیرپاش می کند. ترکیه خودش نمونه خوبی است.