سید علی یزدی خواه نماینده تهران در جلسه علنی مجلس در  27 مهر 1400 : شبکه نمایش خانگی با فیلم میدان سرخ ، ملکه گدایان ، زخم کاری ، غارت فرهنگی می کند.


آقای یزدی خواه برای رسیدن به منظور شما ، باید فیلم ها ،  بدون صوت و تصویر تولید شود.

آیا جهان به سمت حذف مالیات می رود.

به طور میانگین بیش از 50 درصد درآمدهای دولت در  اکثر کشورهای جهان از مالیات است. مالیات در کشورهای آمریکا و آلمان و فرانسه و انگلیس و چین و روسیه نقش کلیدی بیشتری دارد.


در مملکت ایران را تخته کنیم ، بریم افغانستان

وقتی از آزادی اجتماعی در حد ترکیه حرف میزنیم. بعضی ها دلشان درد می گیرد. خط افراطی می گوید طرفداران آن حد از آزادی خودشان را جمع کنند . این طرف به اون یکی میگه خودتو جمع کن .اون طرف به این طرف میگه خودتو جمع کن. خوبه نگفتیم آزادی در حد آلمان  و آمریکا . اون وقت دیکته خودشون را می کشتند. بابا خجالت هم خوب چیزیه . اگر این مملکت آزادی اجتماعی در حد ترکیه را نمی تواند اجرا کند . آخر مملکت یا عراق می شود یا اوکراین می شود.یا سوریه می شود. بحث آزادی اجتماعی از بحث های مهم کشور است.

بحث مهم دیگر اقدام قابل تحسین اصلاحات در گسترش شوراها است. شورا یعنی چه یعنی مکان های متفاوت خواسته های متفاوت دارند. امیدوارم طرح شورایاری تهران ، و طرح شورایاری اصفهان به ارومیه هم برسد. و شاهد تشکیل  نشست های شوراها مثل همکاری و تبادل  نظر و اقدامات مشترک شوراهای شهر های مثل خوزستان و هرمزگان و بوشهر در آن منطقه باشیم. وشاهد همگرایی اقتصادی و مالی سازمان های مناطق مثل شوراها باشیم.

در بحث کشاورزی نیازمند پیشرفت به سمت تکنولوژی هستیم. شهرک های کشاورزی پیشنهاد جذابی است. منتهی بحث خشکسالی هم تهدید است.

در بحث تلویزیون خیلی افتضاح هستیم. رسانه فقط دست یک عده است. اگر نگاه اقوامی داشته باشیم . شبکه های استانی مدیرش محسن شکرنیا بود . موسس انجمن اسلامی دانشگاه تبریز.  به نظر بنده چرا مثلا یک نفر از این استان که در قضیه آزادی اجتماعی خوب است . مدیر شبکه استان نشده است.در بحث ملی هم از آقای جبلی انتظار داریم مدیران یکی از شبکه های پرمخاطب را از اصلاح طلبان انتخاب کنند.

در بورس etf  ارز دیجیتال می تواند خوب باشد.

شبکه ملی اطلاعات چیست.  کجای ترکیه شبکه ملی اطلاعات وجود دارد.


شوراهای شهر ، تا امروز 26 مهر

شورای شهر اردبیل :

1. برداشتن 60 میلیارد تومان وام از بانک ملی برای نوسازی ناوگان شهری

2. درگیری متعدد ماموران در قضیه سد معبر

3. کمبود قیر برای آسفالت و لکه گیری شهری 

4. پیشنهاد الکترونیکی نمودن صدور پروانه و عوارض

5.عوارض ها حداقل 2 سال تقسیط شود.

***

در شورای شهر تبریز هم عنوان شد که گزارش آمار عملکرد و درآمد شهرداری هر 6 ماه یک بار به اطلاع عموم برسد.

***

پخش مستقیم مذاکرات صحن علنی شورای شهر همدان توسط ایسنای همدان

***

شورای شهر اصفهان در بررسی افزایش سرمایه بانک شهر میباشد. و دو وام 30 میلیارد تومان و 50 میلیارد تومان 18 درصد از بانک شهر برداشته است.شورای شهر تبریز هم سهامدار این بانک است.

کوانگ میونگ یا نور درخشان ,اینترانت یا شبکه ملی اطلاعات کره شمالی

اینترانت ملی کره شمالی در سال ۲۰۰۰ شروع به کار کرد. در کره شمالی دسترسی به اینترنت جهانی مجازات دارد. و دسترسی به نور درخشان نیازمند دریافت مجوز است.  در شبکه ملی اطلاعات کره فقط دسترسی به سایت های داخلی امکان پذیر است.

در ترکیه مفهومی به نام شبکه ملی اطلاعات وجود ندارد.

صداوسیمای آذربایجان غربی

بودجه صدا وسیمای آذربایجان غربی از بالا تامین می شود. اصلا درست نیست. صدا و سیما پولش از پایین باید تامین شود. البته صداو سیمای آذربایجان غربی گاها با چند تبلیغ نمایشی از پایین تامین مالی می شود.صداوسیما باید بروز شود . 

عربستان سعودی

عربستان و آل سعود بدانند. این همه افکار ارتجاعی برای منطقه ضرر دارد.ترکیه همیشه مایه آرامش منطقه است. این عربستان است که معادلات منطقه را به نفع ارتجاع سوق می دهد. خاورمیانه با اقتدار عربستان مانند خانه ای است که هر چه آن را تعمیر کنی باز فایده ندارد. آن چیز که به عربستان بقا می دهد ، محکم بودن دیوار عربستان با چسب نظامی گری و توتالیتر است. عربستان باید حد خود را بداند  . و به کشور های منطقه اجازه دهد که بیشتر مستقل تر باشند.

طرح شورا یاری شهر اصفهان

لینک صفحه اصلی: http://research.shora.isfahan.ir/node/1317


طرح تشکیل شورایاری در شهر اصفهان با هدف جایگزینی حکومت با حکمروایی و سهیم‌کردن شهروندان در تصمیم‌گیری و اجرای اقداماتی که کیفیت زندگی آنان را ارتقا می‎دهد، در اردیبهشت ماه 1397 در مرکز پژوهش‌های شورا اسلامی شهر اصفهان تهیه شده است. مأموریت شورایاری‌های شهر اصفهان در این طرح شکل‌دادن به آینده محله‌های شهر به عنوان محله‌هایی زیست‌پذیر، سرزنده، پویا و مناسب برای زندگی همه شهروندان است که از طریق تعامل و همکاری میان شهروندان، شورای شهر و شهرداری اصفهان ایجاد شده و توسعه می‌یابند.  وظایف پیش‌بینی‌شده برای شورایاری‌ها عبارتند از: بررسی و شناخت کمبودها، نیازهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی محله‌ها انجام پروژه‌ها و اجرای برنامه‌های شهرداری که توسط مردم قابل انجام است. ایجاد الزامات قانونی برای شهرداری در راستای حرکت در جهت منافع شهروندان نظارت و ارزیابی بر اقدامات مدیران مناطق و گزارش آن به مجمع شورایاران برگزاری کلاس‌های آموزشی شامل آموزش حقوق شهروندی، مسئولیت‌های شهروندی، شرح وظایف شهرداری و دولت، مهارت‌های اجتماعی و سایر آموزش‌های مرتبط. زیباسازی فضای محله و شهر ایجاد بانک اطلاعات محله و ساکنان آن برای شناسایی ظرفیت‌ها. رصد مستمر وضعیت اشتغال و کارآفرینی در سطح محله و تلاش جمعی برای بهبود اقتصاد محله‌ها ترکیب شورایاری   این طرح پس از بررسی تجارب شورای محله‌های خارج از کشور و مطالعه تجارب ایجاد شورایاری در شهرهای ایران- تهران و مشهد- به ترکیبی از  سه الگوی کلیدی زیر رسیده است: 1- نیازسنجی: تشکیل شورایاری برای شناسایی نیازهای محله‌ها بر اساس نظر ساکنان. 2- بازو: شورایاری‌ به عنوان بازوی اجرایی شهرداری در اموری که توسط ساکنان محله‌ها قابل اجرا هستند. 3- شهروند- محور: شورایاری‌ها به صورت داوطلبی توسط شهروندان اداره شده و مطالبات خود از شورا و شهرداری را مطرح و پیگیری می‌کنند. این الگوی دربرگیرنده سه بخش کلیدی «مجمع شورایاران»، «هیئت رئیسه شورایاری محله» و «شهریاران محله» است. این طرح در  زمستان 1396 در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان ارایه گردید و ضمن اعلام نظر اعضا، تصویب و اجرای آن به زمان مقتضی موکول گردید.   طرح تشکیل شورایاری در شهر اصفهان با هدف جایگزینی حکومت با حکمروایی و سهیم‌کردن شهروندان در تصمیم‌گیری و اجرای اقداماتی که کیفیت زندگی آنان را ارتقا می‎دهد، در اردیبهشت ماه 1397 در مرکز پژوهش‌های شورا اسلامی شهر اصفهان تهیه شده است. مأموریت شورایاری‌های شهر اصفهان در این طرح شکل‌دادن به آینده محله‌های شهر به عنوان محله‌هایی زیست‌پذیر، سرزنده، پویا و مناسب برای زندگی همه شهروندان است که از طریق تعامل و همکاری میان شهروندان، شورای شهر و شهرداری اصفهان ایجاد شده و توسعه می‌یابند.  وظایف پیش‌بینی‌شده برای شورایاری‌ها عبارتند از: بررسی و شناخت کمبودها، نیازهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی محله‌ها انجام پروژه‌ها و اجرای برنامه‌های شهرداری که توسط مردم قابل انجام است. ایجاد الزامات قانونی برای شهرداری در راستای حرکت در جهت منافع شهروندان نظارت و ارزیابی بر اقدامات مدیران مناطق و گزارش آن به مجمع شورایاران برگزاری کلاس‌های آموزشی شامل آموزش حقوق شهروندی، مسئولیت‌های شهروندی، شرح وظایف شهرداری و دولت، مهارت‌های اجتماعی و سایر آموزش‌های مرتبط. زیباسازی فضای محله و شهر ایجاد بانک اطلاعات محله و ساکنان آن برای شناسایی ظرفیت‌ها. رصد مستمر وضعیت اشتغال و کارآفرینی در سطح محله و تلاش جمعی برای بهبود اقتصاد محله‌ها ترکیب شورایاری   این طرح پس از بررسی تجارب شورای محله‌های خارج از کشور و مطالعه تجارب ایجاد شورایاری در شهرهای ایران- تهران و مشهد- به ترکیبی از  سه الگوی کلیدی زیر رسیده است: 1- نیازسنجی: تشکیل شورایاری برای شناسایی نیازهای محله‌ها بر اساس نظر ساکنان. 2- بازو: شورایاری‌ به عنوان بازوی اجرایی شهرداری در اموری که توسط ساکنان محله‌ها قابل اجرا هستند. 3- شهروند- محور: شورایاری‌ها به صورت داوطلبی توسط شهروندان اداره شده و مطالبات خود از شورا و شهرداری را مطرح و پیگیری می‌کنند. این الگوی دربرگیرنده سه بخش کلیدی «مجمع شورایاران»، «هیئت رئیسه شورایاری محله» و «شهریاران محله» است. این طرح در  زمستان 1396 در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان ارایه گردید و ضمن اعلام نظر اعضا، تصویب و اجرای آن به زمان مقتضی موکول گردید.

 

1-کلیاتی درباره شورایاری

تعریف

شورایاری انجمنی غیر دولتی، غیر متمرکز، غیر سیاسی، داوطلبانه و مشارکتی و از نظر اقتصادی خودگردان می‌باشد.

چشم‌انداز شورایاری

شورایاری اصفهان منجر به جایگزینی حکومت با حکمروایی خواهد شد و شهروندان را هم در تصمیم‌گیری و هم در اجرای اقداماتی که کیفیت زندگی آنان را ارتقا می‎دهند، سهیم خواهد نمود.

مأموریت شورایاری

مأموریت شورایاری‌های محله‌های شهر اصفهان شکل‌دادن به آینده محله‌های شهر به عنوان محله‌هایی زیست‌پذیر، سرزنده، پویا و مناسب برای زندگی همه شهروندان است؛ محله‌هایی که از طریق تعامل و همکاری میان شهروندان، شورای شهر و شهرداری اصفهان توسعه می‌یابند.

ارزش‌های شورایاری

شورایاری بر ارزش‌هایی همچون همبستگی، فراگیری، نیکی به دیگران، داوطلبی، مشارکت، عدالت، دوستی، شفافیت، تعهد مدنی و نظارت عمومی متکی است.

اهداف کلان شورایاری

شورایاری در صدد دستیابی به اهداف کلانی همچون ایجاد اجتماع منسجم محلی و ارتقای سرمایه اجتماعی، توانمندسازی ذی‌نفعان محله، اتخاذ تصمیمات آگاهانه‌تر و مبتنی بر دانش عملی، کاهش تغییر مکان ساکنان، افزایش فرصت‌های اقتصادی، حفاظت از قلمروی عمومی و محیط ساخته شده، بهبود شرایط اقشار آسیب‌پذیر محله و نمایندگی منافع ساکنان محله است.

 

 

2- تجربیات جهان

 

شورایاری‌ها با عنوان شورای محله (در بریتانیا Community Councils و در سایر کشورها Neighborhood Councils) در بسیاری از شهرهای جهان ایجاد شده‌اند و دستاوردهای مطلوبی نیز داشته‌اند. در این قسمت به تجربه دو شهر ادینبورگ اسکاتلند و لس‌آنجلس ایالات متحد به عنوان دو نمونه موفق از شورایاری‌ها اشاره می‌شود. در این میان لس‌آنجلس یکی از موفق‌ترین تجارب را در این باره داشته و مستندسازی خوبی از اقدامات شورایاری‌های آن صورت گرفته است. از همین رو می‌تواند الگوی مطلوبی برای استفاده در اصفهان باشد.

1. ادینبورگ

1.1. شوراهای محله ادینبورگ، اسکاتلند

شوراهای محله ادینبورگ متشکل از مجموعه‌ای از افراد هستند که نسبت به محله خود دغدغه داشته و می‌خواهند آن را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل نمایند. آن‌ها جلساتی را تشکیل می‌دهند (اغلب هر ماه یک جلسه) و نقش اصلی آن‌ها نمایندگی نظرات و منافع مردم محلی است. آن‌ها با اجتماعات محلی مشورت می‌کنند و نظرات آنان را در اختیار مراجع محلی و سایر سازمان‌های دولت اسکاتلند قرار می‌دهند. در مقابل، شهرداری ادینبورگ موظف است برای تصمیم‌گیری درباره چگونگی ارائه خدمات محلی و سایر موضوعات مرتبط با محلات، با شوراهای محله مشورت نماید. شوراهای محله این حق را دارند که درباره هر تصمیم برنامه‌ریزی در حوزه محله خود مورد مشورت قرار گیرند و از تصمیمات مربوط به مجوز و پروانه در شهرداری مطلع شوند.

1.2. تاریخچه

شوراهای محله در اسکاتلند بر اساس «قانون دولت محلی» (مصوب سال 1973 میلادی) تشکیل شدند. در این قانون هدف از تشکیل شورای محله چنین تعریف می‌شد: «شناسایی، تنظیم و رساندن دیدگاه‌ها و خواسته‌های مردم محله به مراجع محلی در ارتباط با موضوعاتی که با وظایف مسئولان محلی مرتبط است».

1.3. فعالیت‌های شورای محله

شوراهای محله معمولا چنین فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند:

  • نگارش نامه و ارسال رایانامه به مسئولان برای اطلاع‌رسانی از موضوعات مورد بحث در جلسات شورای محله و تأکید بر مسائل کلیدی محله
  • شرکت در جلسات با حضور مقامات رسمی برای بحث بر سر مسائل محلی
  • برگزاری جلسات عمومی به صورت منظم و یا به صورت اضطراری در پی وقوع یک مسئله خاص
  • پایش نحوه نگهداری محله توسط شهرداری
  • انجام پیمایش‌های محلی، به ویژه از طریق پرسشنامه برای آگاهی از نظرات مردم
  • ملاقات با دیگر شوراهای محله و سایر گروه‌های اجتماعی
  • پاسخ به گزارش‌های مقدماتی سیاست‌گذاری مقامات محلی یا اسناد مشورتی
  • دریافت و پاسخ به مشکلات و سوالات ساکنان محله
  • تهیه خبرنامه و توزیع آن در میان تمامی واحدهای مسکونی محله
  • اطلاع‌رسانی درباره جلسات و اقدامات شورای محله از طریق تارنمای اینترنتی یا سایر اشکال شبکه‌های اجتماعی
  • سازمان‌دهی رخدادهای اجتماعی همچون مراسم عید و روزهای پاک‌سازی محله برای ارتقای جایگاه شورای محله و افزایش ارتباطات مثبت میان ساکنان محله

 

 

 

 

1.4. شوراهای محله ادینبورگ

شوراهای محله ادینبورگ هم در جوامع روستایی و هم در محلات شهری ایجاد شده‌اند. نمایندگان این شوراها افراد داوطلب هستند که برای یک دوره 3 ساله انتخاب می‌شوند. هر شورای محله برای تأمین هزینه‌های اداری خود، سالانه مبلغی مشخص از شهرداری ادینبورگ دریافت می‌کند.

در ادینبورگ (و اسکاتلند) شوراهای محله دارای «حق قانونی» برای اظهار نظر درباره برنامه‌ریزی‌های محله هستند. واحد برنامه‌ریزی شهرداری ادینبورگ به صورت هفتگی مجموعه‌ای از درخواست‌های برنامه‌ریزی را در اختیار شوراهای محلات قرار می‌دهد. شوراهای محله حق قانونی برای اظهار نظر درباره اعطای مجوز و پروانه در محلات ندارند، اما می‌توانند مخالفت خود را با ارسال نماینده در جلسات «هیئت اعطای مجوز» به گوش مسئولان برسانند.

 

2. لس‌آنجلس

2.1. مشکلات و هدف از تشکیل شورای محله

در اواخر دهه 1990 میلادی، لس آنجلس دچار بحران شده بود، زیرا محلات سراسر شهر، نارضایتی خود را از این که خواسته‌های آنان توسط شهرداری مد نظر قرار نمی‌گیرد، اعلام می‌کردند. محسوس‌ترین نمونه بیگانگی شهروندان از بخش عمومی، جنبش‌های جدایی‌طلبانه در نواحی فرناندو ولی[1] و هاربر[2] بود. یکی از راه‌حل‌ها برای رسیدگی به این مشکل افزایش تعداد اعضای شورای شهر لس‌آنجلس بود. این نگرانی نیز وجود داشت که مدیران مناطق شهرداری - که هر یک حدود 250.000 نفر جمعیت داشتند- نمی‌توانند بسیاری از مشکلات جوامع محلی را مورد رسیدگی مناسب قرار دهند.

به جای افزایش اعضای شورا (و در واقع بسط دادن دموکراسی نمایندگی موجود)، تنظیم‌کنندگان منشور جدید شهر لس آنجلس پیشنهاد یک «نظام سراسری شورای محلات» در لس آنجلس را مطرح نمودند؛ پیشنهادی که دموکراسی نمایندگی را به سوی دموکراسی مشورتی سوق می‌داد. این ایده‌ای بود که مردمان عادی را در مدیریت شهر و تلاش برای بهبود آن دخالت می‌داد. مقرر شده بود که شوراهای محلات در عین این که بخشی از مدیریت شهری محسوب می‌شدند، مجموعه‌هایی خودگردان، مستقل و مشورتی باشند. این ایده نه تنها یک فرصت جریان‌ساز بود، بلکه ممکن بود چالشی جدی نیز ایجاد کند: چگونگی ایجاد دموکراسی محلی در یکی از پرجمعیت‌ترین، از نظر جغرافیایی وسیع‌ترین و دارای بیشترین تنوع فرهنگی در مناطق کلانشهری آمریکا که سابقه تاریخی در مشارکت مدنی اندک مردم داشت.

2.2. تاریخچه

وقتی با رأی مردم منشور جدید شهر لس آنجلس در سال 1999 تصویب شد، نظام شورای محله نیز در آن منشور تعریف شده بود؛ اما چگونگی کارکرد شوراهای محله مشخص نشده بود. بنابراین شهرداری موظف شد که نحوه کارکرد شورای محله را تعیین نماید. در مراحل اولیه تصمیمات شهرداری منجر به کاهش اثرگذاری شوراهای محله شد، زیرا شهرداری قواعد و پیش‌نیازهای بوروکراتیک بسیاری را بر شوراهای محله تحمیل نمود. بر اساس گزارش مشاور حقوقی شهرداری لس‌آنجلس «شوراهای محله به وسیله همان سیستمی محدود شدند که قرار بود آن را تغییر دهند». در مقابل این محدودیت‌ها، شوراهای محله به جای تسلیم، راه‌حل‌های خلاقانه‌ای را در پیش گرفتند و با تلاش هزاران عضو منتخب شوراهای محلات، جایگاه خود را از نهادهایی «آزمایشی» به قدرتی واقعی در تصمیمات مرتبط با محلات تبدیل کردند. امروزه شوراهای محلات نه تنها به طور مجزا در حوزه‌های مرتبط با شهر ایفای نقش می‌کنند، بلکه از طریق 6 ائتلاف منطقه‌ای نیز نظرات خود را در تصمیمات دخالت می‌دهند. آن‌ها همچنین کارگروه‌های ویژه‌ای در رابطه با کاربری زمین، عوارض آب و برق، پایداری و بودجه شهرداری تشکیل داده‌اند. اثرگذاری شوراهای محلات به جایی رسیده که در سال 2013، یکی از رهبران شورای محله با رأی مردم به عنوان بازرس شهر انتخاب گردید. امروزه دیگر برای مقامات شهرداری مسجل شده است که شوراهای محله قابل کنار گذاشتن نیستند.

2.3. پشتیبانی و تأمین مالی

اگرچه مفهوم مشاوره توسط گروه‌های محلی به شهرداری سال‌ها مطرح بوده است، هیچ شهری نتوانسته است این ایده را مثل لس‌آنجلس در ساختار و نظام تأمین مالی شهری پیاده نماید. 96 شورای محله لس‌آنجلس هر یک سالانه 37.000 دلار برای امور اداری دریافت می‌کنند و توسط پرسنل «اداره توانمندسازی محلات» لس‌آنجلس، دفتر بازرس شهر و دفتر شهرداری پشتیبانی می‌شوند. شوراهای محلات به طور رسمی می‌توانند از طریق «بیانیه‌های ارزیابی اثرات اجتماعی» پیش از شورای شهر درباره موضوعات مختلف اظهار نظر کنند. نظرات آنان (خواه موافق و خواه مخالف یک طرح) در ذیل دستورکارهای جلسات شورای شهر ثبت می‌شود. جالب توجه است که شوراهای محلات تنها نهادی هستند که در داخل و خارج از شهر لس‌آنجلس چنین قدرتی را دارا هستند.

2.4. انتخاب اعضای شورای محله

عضویت در شورای محله مبتنی بر ذی‌نفع بودن افراد در محله است. بنابراین، برای عضویت در شورای محله لزومی ندارد که افراد حتما ساکن محله باشند. ذی‌نفعان شامل ساکنان، رهبران مذهبی کلیسا، مسجد، معبد و صاحبان کسب‌وکار درون محله می‌شوند، هر چند به همین افراد محدود نمی‌شوند. طراحان این ایده بر این باورند که همکاری ساکنان با ذی‌نفعان ارتباطات بهتر میان اجتماع محلی و صاحبان کسب‌وکار در محله را تسهیل می‌کند. البته برخی از جایگاه‌ها در شورای محله صرفا می‌تواند در اختیار ذی‌نفعانی با شرایط مشخص قرار بگیرد، اما هر شورای محله خودش حق دارد در این باره تصمیم بگیرد.

2.5. مشورت، تصمیم‌گیری و تعاملات عمومی

شوراهای محلات به تدریج فرا گرفته‌اند که چگونه در محله خود اثرگذاران کارآمدی در رابطه با موضوعاتی همچون کاربری زمین، ایمنی عمومی، عوارض، مسائل مرتبط با پایداری همچون محافظت از آب، بودجه شهری و سایر مسائل مرتبط با محله باشند. صرفا در سال‌های اخیر آن‌ها موفق شده‌اند که مانع از افزایش مالیات کسب‌وکارها (بر اساس انتخابات محلی) و فروض اوراق قرضه یک میلیارد دلاری برای تعمیر خیابان‌ها شوند، زیرا شهرداری پیش از ارائه چنین طرح‌هایی مشورت لازم را با آن‌ها به عمل نیاورده بود. با تشکیل ائتلاف‌های منطقه‌ای، شوراهای محلات توانستند به دستاوردهای زیر دست یابند:

  • توافق با ادارات برق و آب شهر برای تشکیل جایگاه نظارت بر نرخ‌های مربوطه
  • تأثیرگذاری بر تصمیمات مقامات ارشد برنامه‌ریزی شهر در مورد ساخت‌وساز پایدار و مقررات پهنه‌بندی
  • اثرگذاری بر بودجه سالانه شهر با هماهنگی دفتر شهردار

2.6. اثرگذاری، نتایج و پیامدهای شوراهای محلات

شوراهای محلات لس‌آنجلس اثرات قابل توجهی در بازتعریف نحوه همکاری مؤثر شهرداری با شهروندان و افزایش مشارکت مدنی آنان داشته است. این امر در شرایطی رخ داده است که بی‌تفاوتی اجتماعی بسیار رو به افزایش است. در حالی که میزان شرکت در انتخابات در سال‌های اخیر در لس‌آنجلس کاهش یافته است، شوراهای محلات با وجود داشتن منابع محدود، در حال افزایش گسترش نفوذ خود هستند و میزان مشارکت را از 19.000 نفر در سال 2012 به 24.000 نفر در سال 2014 رسانده‌اند. شوراهای محلات به عنوان مجموعه‌های مستقل، می‌توانند شیوه‌های نویی را برای افزایش مشارکت مدنی ایجاد کنند. مثلا آن‌ها اقدام به ایجاد تارنمای Nextdoor.com نموده‌اند تا تعاملات آنلاین با ذی‌نفعان را افزایش دهند. در سال 2016، رأی‌گیری شوراهای محلات برای اولین بار به صورت الکترونیکی صورت پذیرفت.

پیاده‌سازی طرح شورای محلات در شهرهای دیگر نیز موفق بوده است. شهر ناگویای ژاپن در سال 2012، نظام شورای محلات خود را بر اساس مطالعه گسترده نظام لس‌آنجلس و خواسته شهردار ناگویا برای افزایش مشارکت مدنی ایجاد نمود. تا به امروز، بیش از 50 کشور برای آموختن نظام شورای محلات لس‌آنجلس اقدام کرده‌اند.

همچنین اساس‌نامه‌ شورای دو محله از محلات لس‌آنجلس (ساوث ایست‌ اریا[3] و یونیون اسکوئر[4]) به عنوان الگوی موفق شورایاری، و همچنین الگوی شورایاری شهر اروینگ در ایالت تگزاس[5] و شهر فایتویل در ایالت آرکانزاس[6] ایالات متحد آمریکا مورد مطالعه قرار گرفت و در پیشنهاد نهایی از آن ایده گرفته شد. برای کاهش صفحات، این قسمت‌ها در گزارش مطرح نمی‌شوند.

اعتراض شدید

این چه وضعی است وقتی  کشور تعطیله . بقیه فعالند. و وقتی ما فعالیم, دیگر کشورها تعطیلند .. ما نمی گوییم تقویم کشور را میلادی کنید. هر تقویمی دارید. تعطیلی جمعه را بردارید. یکشنبه را تعطیل اعلام فرمایید. چقدر ضرر تحمیل کشور می شود. مخصوصا آذربایجان که از مناطق تجاری ایران است. حرف دو دو تا , چهار تا است. این بزرگترین خیانت به منطقه تجاری آذربایجان است.

بازنشستگان

روی سخن بنده با سازمان تامین اجتماعی است. ولی شامل همه صندوق های بازنشستگی می شود.

کمترین کار  ممکن این است که سایت صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی و ... برای خدمات غیرحضوری برای بازنشستگان مثل وام ضروری  , تقسیط بیمه هایی مثل شخص ثالث و  وام ازدواج , خرید اقساطی کالا از فروشگاه‌ها و بیمه تکمیلی و ... امکان داشته باشد.مثل صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها.