سید علی یزدی خواه نماینده تهران در جلسه علنی مجلس در  27 مهر 1400 : شبکه نمایش خانگی با فیلم میدان سرخ ، ملکه گدایان ، زخم کاری ، غارت فرهنگی می کند.


آقای یزدی خواه برای رسیدن به منظور شما ، باید فیلم ها ،  بدون صوت و تصویر تولید شود.

آیا جهان به سمت حذف مالیات می رود.

به طور میانگین بیش از 50 درصد درآمدهای دولت در  اکثر کشورهای جهان از مالیات است. مالیات در کشورهای آمریکا و آلمان و فرانسه و انگلیس و چین و روسیه نقش کلیدی بیشتری دارد.


در مملکت ایران را تخته کنیم ، بریم افغانستان

وقتی از آزادی اجتماعی در حد ترکیه حرف میزنیم. بعضی ها دلشان درد می گیرد. خط افراطی می گوید طرفداران آن حد از آزادی خودشان را جمع کنند . این طرف به اون یکی میگه خودتو جمع کن .اون طرف به این طرف میگه خودتو جمع کن. خوبه نگفتیم آزادی در حد آلمان  و آمریکا . اون وقت دیکته خودشون را می کشتند. بابا خجالت هم خوب چیزیه . اگر این مملکت آزادی اجتماعی در حد ترکیه را نمی تواند اجرا کند . آخر مملکت یا عراق می شود یا اوکراین می شود.یا سوریه می شود. بحث آزادی اجتماعی از بحث های مهم کشور است.

بحث مهم دیگر اقدام قابل تحسین اصلاحات در گسترش شوراها است. شورا یعنی چه یعنی مکان های متفاوت خواسته های متفاوت دارند. امیدوارم طرح شورایاری تهران ، و طرح شورایاری اصفهان به ارومیه هم برسد. و شاهد تشکیل  نشست های شوراها مثل همکاری و تبادل  نظر و اقدامات مشترک شوراهای شهر های مثل خوزستان و هرمزگان و بوشهر در آن منطقه باشیم. وشاهد همگرایی اقتصادی و مالی سازمان های مناطق مثل شوراها باشیم.

در بحث کشاورزی نیازمند پیشرفت به سمت تکنولوژی هستیم. شهرک های کشاورزی پیشنهاد جذابی است. منتهی بحث خشکسالی هم تهدید است.

در بحث تلویزیون خیلی افتضاح هستیم. رسانه فقط دست یک عده است. اگر نگاه اقوامی داشته باشیم . شبکه های استانی مدیرش محسن شکرنیا بود . موسس انجمن اسلامی دانشگاه تبریز.  به نظر بنده چرا مثلا یک نفر از این استان که در قضیه آزادی اجتماعی خوب است . مدیر شبکه استان نشده است.در بحث ملی هم از آقای جبلی انتظار داریم مدیران یکی از شبکه های پرمخاطب را از اصلاح طلبان انتخاب کنند.

در بورس etf  ارز دیجیتال می تواند خوب باشد.

شبکه ملی اطلاعات چیست.  کجای ترکیه شبکه ملی اطلاعات وجود دارد.


شوراهای شهر ، تا امروز 26 مهر

شورای شهر اردبیل :

1. برداشتن 60 میلیارد تومان وام از بانک ملی برای نوسازی ناوگان شهری

2. درگیری متعدد ماموران در قضیه سد معبر

3. کمبود قیر برای آسفالت و لکه گیری شهری 

4. پیشنهاد الکترونیکی نمودن صدور پروانه و عوارض

5.عوارض ها حداقل 2 سال تقسیط شود.

***

در شورای شهر تبریز هم عنوان شد که گزارش آمار عملکرد و درآمد شهرداری هر 6 ماه یک بار به اطلاع عموم برسد.

***

پخش مستقیم مذاکرات صحن علنی شورای شهر همدان توسط ایسنای همدان

***

شورای شهر اصفهان در بررسی افزایش سرمایه بانک شهر میباشد. و دو وام 30 میلیارد تومان و 50 میلیارد تومان 18 درصد از بانک شهر برداشته است.شورای شهر تبریز هم سهامدار این بانک است.

کوانگ میونگ یا نور درخشان ,اینترانت یا شبکه ملی اطلاعات کره شمالی

اینترانت ملی کره شمالی در سال ۲۰۰۰ شروع به کار کرد. در کره شمالی دسترسی به اینترنت جهانی مجازات دارد. و دسترسی به نور درخشان نیازمند دریافت مجوز است.  در شبکه ملی اطلاعات کره فقط دسترسی به سایت های داخلی امکان پذیر است.

در ترکیه مفهومی به نام شبکه ملی اطلاعات وجود ندارد.