سال 1334 شمسی در چین ...

مهم ...

در سال 1955 اینجوری نیست که پروژه ساختمانی را هر جور ساختیم. هر سال شاخص جدید ساختمان های عمرانی و طرح استاندارد و سقف هزینه هر طرح اعلام می شود. طرح اولیه هر پروژه ساختمانی در هیات دولت بررسی می شود.و هر پروژه ساختمانی سقف هزینه استاندارد دارد. طرح اولیه در 45 روز فرصت بررسی دارد . سیاست صرفه جویی در پروژه ساختمانی سخت گیرانه است. و ضایعات باید حداقل باشد.تا قبل از آن  دولت برای هر متر مربع 100 یوان ، و برای هر متر ادارات و دانشگاه 70 یوان ، و برای خوابگاه 50 یوان می داد. که بعدا نقشه ی طرح استاندارد کشوری  و سقف هزینه تعیین گردید.


مطلب مهم دیگر در سال 1334 شمسی مردم می توانند برای استفاده از زمین های بایر دولتی برای کشاورزی درخواست دهند.که نحوه آن خودگردان به صورت زمین کوچک  ویا زمین بزرگ به صورت تعاونی باشند.مدت واگذاری 20 سال است. و دولت گواهی بهره برداری می دهد.از زمین بایر دولتی نیز برای جنگلداری و دامپروری می توان استفاده کرد.موقع بازرسی در شخم بهاره و برداشت پاییزه است.


1955 شماره 12 ...

در 1955 (1334 شمسی) در مقررات ثبت ازدواج ، چین الزام تک همسری ، جلوگیری از دو همسری و صیغه را آورده است.کشور سوسیالیسم نباید بر روی بی سوادی بنا نهاده شود. با نهضت کمک روستایی به طور فعال بی سوادی را از بین ببریم. و سطح فرهنگی دهقانان را بالا ببریم. و کشاورزان کتاب های سواد آموزی بخوانند.

سال 1334 شمسی

 در سال 1955 یا همان 1334 یک کنفرانس آسیایی و آفریقایی تشکیل می شود. نماینده ایران هم حضور دارد. در آنجا نماینده چین به صورت مکتوب اعلام می دارد. از حقوق مردم عرب در فلسطین حمایت می کند. و خواهان اجرای قطعنامه های سازمان ملل متحد در مورد فلسطین است.

در سال 1955نیروهای شوروی از پایگاه دریایی لوشونکو خارج می شوند. اصلاح نژاد دامداری و کشاورزی به صورت جدی دنبال می شد. هنوز وسیله کشاورزی گاو آهن دو چرخ است. چین اذعان می کند صنعت ماشین آلات کشور قدیمی ، عقب مانده و ضعیف است.

لاتاری

مسابقه حدس زدن فوتبال که در چین لاتاری می گویند ، قانون خاص دارد. برای انتخاب برنده یا مساوی حداکثر  10 هزار تومان است. برای سایر گزینه ها و پولشویی  ، اداره ورزش وزارت اقتصاد مقررات خاص دارد. در حدس زدن قرعه کشی وجود ندارد.

اما زمانی که برای قرعه کشی یک جایزه بزرگ وجود دارد. مثلا قرعه کشی برای یک خانه ، یک فرد نمی تواند بیش از 60 میلیون تومان ، شماره قرعه کشی بخرد.



195508 ......

چه اتفاقاتی در سال 1955( 1334 هجری شمسی ) رخ داد . چرا آن زمان روابط چین و آلمان پرتنش بود. چون وقتی جنگ جهانی بود . ژاپن و آلمان همدست بودند و ژاپن به چین حمله می کرد. در سال 1955 با پایان جنگ روابط دو کشور مسالمت آمیز شد. و چین به آلمان شرقی با روسیه گرایش یافت. در سال 1955 عمده صادرات چین محصولات فولادی ، نخ پنبه ، نخ ابریشم ، شیشه ، فرش ، تجهیزات بهداشتی ، کاشی و ... بود . 

در سال 1955 هند برای نشان دادن دوستی به چین تجهیزات  تلفن ، تلگراف  تحویل می دهد. در چین ایستگاه ترویج فناوری کشاورزی وجود دارد که آموزش کود دهی ، آبیاری ، زهکشی ،کنترل آفت ، حفاظت از آب و خاک می دهد. و اصلاح نژاد دام و جلوگیری از بیماری همه گیر صورت می گیرد.