رهبر و قدرت ....

بحث قدرت است. که قدرت حکومت از دولت مرکزی باشد. یا از نهادهای محلی باشد. رالز معتقد است قدرت باید از دولت مرکزی باشد. از نظر ارسطو وافلاطون و سقراط قدرت باید اخلاق مدار باشد.و دورنمای قدرت خیر و صلاح حکومت و سازمان است.یعنی چند اصل مهم :

1. رهبر سازمان یا حکومت باید عمومی باشد. استفاده خصوصی از قدرت فساد سیاسی است. هیچ موقع رهبر کشوری خصوصی نمی شود. باید عمومی باشد. 

2. رهبر عمومی  در استفاده از قدرت باید اخلاق مدار باشد. و از عدالت و انصاف استفاده کند . تا به هدف غایی که خیر و صلاح حکومت و سازمان است  برسد.

3. این شعار آزادی ، برادری و برابری معنای منفی دارد . یعنی رهبر قدرت در عدالت و انصاف تساهل کند. 

حالا مرز اخلاق در جمهوری اسلامی ایران کجاست . همان اصول اخلاقی است که ماکیاولی ایتالیایی قرن 16 و هاب انگلیسی  قرن 17 بدان حمله کردند. و مرز اخلاق چین کجاست. همان اخلاقی که روسو و کانت و هگل بدان با ارج نهادن به اراده انسان حمله کردند. و اخلاق را به انحطاط کشاندند.

خاک سیاه ....

اول باید منابع طبیعی اکتشاف کند که ما در کجای کشور خاک سیاه داریم. و آنهابا همکاری وزارت کشاورزی زیر کشت  برود. دوم خاک سیاه که بهترین خاک کشاورزی است بین مناطق کشور توزیع شود. لو ژونگمی نماینده مجلس : تخصص قضایی محیط زیست ما باید رشد کند.

اساس قانون اساسی در حمایت قلبی مردم است.

روسیه ....

یکی از برنامه های روسیه تولید کشتی یخ شکن هسته ای است.از دیگر برنامه های روسیه تحقیقات بر روی انرژی هیدروژن برای حمل و نقل و گرما و برق است. فناوری سنکروترون هم از فناوری های های جدیدی است که روسیه در آن فعالیت می کند.

چالش یک ....

ساختارها همانند چین است. بر هم زدن ساختار راشیتیسم می آورد. سوالی که از میزگردهای صدا وسیما داریم این است. که پیوستن شرکت  مخابرات ایران به اینترنت ماهواره ای روسیه یا انتقال فناوری آن چگونه است؟ چون روسیه اینترنت فیبر نوری دارد.

شباهت روسیه و چین ....


هر دو تلویزیون کابلی دارند.و هر دو  اینترنت فیبر نوری دارند.مثلا روسیه استان خودمختار خانتی دارد . که استاندار توسط نمایندگان استان انتخاب می شود. و بالاترین مقام اجرایی استان خود مختار است.امنیت دانشگاه یکپارچه و دارای بخش مبارزه با تروریسم است. علاوه بر مشابهت ها این نکته را هم اضافه کنیم که روسیه در مرحله توسعه آسایشگاه است. آسایشگاه توچال یکی از مهم ترین آسایشگاهها است که در مسیر توسعه قرار دارد.پارک ملی از تشابهات روسیه و چین است. پارک ملی کراسنویارسک در روسیه از بهترین پارک ها برای تفریح و ورزش است.پارک ملی کورگورودسکی 400 گونه حیوان دارد .روسیه در پزشکی در مرحله تصویربرداری رادیو ایزوتوپ و رادیو نوکلئید و جراحی اندو واسکولارو آریتمولوژی  و ... قرار دارد.روسیه به دنبال سیاست سه فرزندی و افزایش جمعیت از  از فرزند سوم حمایت کرده و وام می دهد. بر خلاف چین که سیاست دو فرزندی و رشد صفر جمعیت را در سیاست دارد.روسیه 3 سال است که کتابخانه ملی خود را الکترونیک کرده است. و افراد با عضویت در آن به نسخه الکترونیک همه آثار دسترسی دارند.روسیه اعلام کرد وجود 12 نژاد سگ در روسیه به دلیل پرخاشگری و خطرناکی  ممنوع است این نژادها عبارتند از دورگه سگ و گرگ ، پیت بول ،آمبولداگ ، بولداگ ، بونداگ ،آکباش ، قفقاز شمالی و گل.  و اینکه روسیه از شراب روسیه مثل شراب انگور ، شراب میوه ، شراب گازدار ، شراب لیکور حمایت می کند. ولی در جای دیگر تلویحا اشاره می کند که مصرف سرانه الکل به زیر 10  لیتر برسد. از 4 سال قبل روسیه هواپیمای مسافربری Il-114-300 تولید می کند و قصد صادرات دارد. و 70  مسافر را حمل می کند.