زن و مرد 17...


پله دوم : هر کس به اندازه توان در پله گام می گذارد.
مرد بر زن برتری ندارد. دیدیم که خانم دستجردی در دولت وزیر بود.ما  حضرت زینب را داریم. حضرت زینب نمونه ، زن شیعه است.زن نباید تحقیر شود.هر دو برای هم کمک کننده هستند. هر دو به یک اندازه در برابر خدا مسئول هستند.گناه زن و مرد برابر است. زن محکوم به اطاعت از مرد نیست.تلویزیون باید وقتی برای موعظه روحانیون زن اختصاص دهد.

لاتونیا وینستون 
دانشگاه ویرجینیا

زن و شوهر 16....

 پله ی اول زن و مرد چیست :

زن به عنوان یاور به مرد داده می شود. تا مرد وظیفه رهبری داشته باشد.

قضاوت خدا همراه با رحمت و عدالت است.

بدحجابی در آثار کالوین هست .که عفت آرامش ماست. گاها نویسندگان در نوشتار بدحجابی می کنند.که ما از بدی آن رنج می بریم.


کالوین

چند نکته ...

مارتین لوتر در کتاب معروف کنکور خود همانند اراسموس به اراده منتهی خفیف تر اعتقاد دارد. و آن را تحت محبت و بردباری ورحمت وصف ناپذیر خدا می داند.و اعمال خوب را ضامن حفظ ایمان می داند.مارتین لوتر قهرمان آنها دارای بیشترین تقوا بود.و انسانهای خوب و خوش اخلاق مجذوب دین می شدند.مجادلات لفظی علیه کلیسا بود. که اراسموس از بسیاری از آنها دفاع کرده بود.کتاب کنکور توافق کلیساییان برای آرامش مردم است.کتاب کنکور کتاب وفاق مسیحیت برای آرامش است. مجرد ماندن نکوهش می شود.

برای رستگار برای خانواده ها 10 فرمان داریم.

1.گرامی داشتن پدر و مادر

2. عدم آزار همسایه ، کمک کنیم و دوست شویم.

3. زنا مکنید.در گفتار و کردار عفیف و پاکیزه باشیم

4. دزدی نکنیم و مواظب مال و اموال همسایه باشیم.

5. در مورد همسایه دروغ و تهمت و فریب نکنیم و دفاع از همسایه.

6. به خانه همسایه طمع نکنیم.

7. به زن همسایه طمع نکن.

فلسفه ولایت فقیه ...

بعد از امامان اگر شیعه رییسی نداشته باشد. شیعه وحدت نخواهد داشت و آن دین در علیه  فرقه ها و  بدعت از بین می رود. آن رییس دین هم از طریق شورای خبرگان انتخاب می شود.

معرفی کتاب شاهزاده اثر ماکیاولی

برای اینکه رشادت حضرت موسی نمود پیدا کند لازم بود که قوم بنی اسراییل زیر دست مصریان واقع شود.برای اینکه شجاعت و عظمت کوروش شناخته شود لازم بود ایرانی ها تحت ستم و سلطه ی حاکمی باشند.و آنها بعد از رسیدن به شهریاری سلاحشان عدل و انصاف بود.سرزمین های اروپا آن زمان برای غلبه بر ستم ، هر کدام نیروی نظامی ملی پیشقدم شد. نیروی نظامی ملی ایتالیا، فرانسه و ... 

و کشورشان ملی شد.مردم در زمان ماکیاولی به قضا و قدر و تقدیر بی نهایت اعتقاد داشتند.چنانچه شهریار می گوید . دونیا قضول قدر اولوم ایتیمدی.

سه چیز حاکم را به ثبات می رساند.مردم روی نگردانند.اعیان و اشراف دسیسه نکرده و همراهی کنند.و نیروی نظامی منظم داشته باشند.حاکم باید افراد چاپلوس را بشناسد.و از خود دور کند.و نیز هر کسی حقیقت را برایش نگوید که احترامات لازمه حاکمی کاسته می شود.بلکه عده ای مردم دانشمند دور خود جمع کند و حقیقت را صرفا از آنان بشنود. 

سه نوع وزیر داریم.یک بدون یاری کسی قدرت درک و تمییز دارد .دو با توضیح دیگران قدرت درک و تمییز دارد.سه اصلا قدرت درک و تمییز ندارد.که باید از دسته سوم دوری جست.