1372...

در چین ، در این سال اصلاح نظام ارزی صورت گرفت .یهنی نهاد های داخالی سامانه تسویه و فروش ارز را اجرا کنند.و تمام ارزهای دریافتی باید تسویه شود.و تسویه ارز به نرخ اعلامی بانک مرکزی در روز تسویه است.

1372 شمسی ...

وزارت صنعت و متالوژی موظف است تمام طلای تولیدی خود را به بانک مرکزی چین بفروشد.و  معامله خصوصی مجاز نیست.خرده فروشی طلا و جواهر را به شدت محدود کنید. به ویترین نیاورید. چون دولت به منظور تقویت مدیریت مصنوعات طلا، دولت سیاست مدیریت یکپارچه خرید و توزیع طلا را اجرا می کند.و این همکاری گمرگ و امنیت و دادگستری را می طلبد. مسئول خرید و توزیع بانک مرکزی است.

سال 1372 شمسی ....

بازار عمده فروشی

بازار عمده فروشی یک شرکت است مثل شرکت نمایشگاه های بین المللی تهران است. اگر در تهران است مجوز از وزارت بازرگانی دارد. اگر در مرکز استان یا شهرستان است مجوز استانی لازم دارد. به آن بازار عمده فروشی که در تهران است ، بازار عمده فروشی مرکزی و سایرین محلی گفته می شود.در آنجا کارگزاران و موسسات عمده فروشی ساکن هستند.

بازار عمده فروش اساسنامه دارد.

و برای بهبود سیستم بازار عمده فروشی کالا و استاندارد کردن رفتار معاملاتی بازار عمده فروشی است. بازار عمده فروشی به بازاری منظم ، باز و استاندارد برای خریداران و فروشندگان اطلاق می شود.

ادارات هم از آنجا خرید می کنند و سیستم دارد.

موارد مهم قانون اساسی چین ...

اساس نظام اقتصادی مالکیت عمومی سوسیالیستی است.اقتصاد تعاونی از جمله تولید ،عرضه ،بازاریابی ،اعتبار ، مصرف در روستاها است.اقتصاد فردی و خصوصی و غیر دولتی در محدوده مقرر در بطن و داخل  سیستم سوسیالیستی است. لذا سوسیالیست پیشرو است.

نظام سوسیالیستی و تحت دیکتاتوری دموکراتیک است.

در مورد اقوام خودمختاری استانی در مورد اقوام اعمال می شود. و استان خودمختار بخش جدایی ناپذیر است.همه گروه های قومی از آزادی استفاده و توسعه زبان گفتاری و نوشتاری خود و آزادی یا اصلاح آداب و رسوم خود برخوردارند.

حاکمیت ، حاکمیت قانون است.

کشور چین به شرکت خارجی اجازه می دهد در چین مطابق قانون سرمایه گذاری نماید.

از فعالیت مذهبی عادی حمایت می کنیم.

تهمت و اتهامات واهی به حیثیت شهروند ممنوع است.



سال 1372 شمسی ...

بازرسی و نظارت قیمت 

چین در این سال برای اولین بار ، تصمیم به نظارت و بازرسی قیمت کالاها گرفت .این ها عمدتا مایحتاج اولیه بود.که در محدوده قابل قبول باشند.

1. برنج 

2. روغن 

3.گوشت

4. تخم مرغ

5.شیر

6. نمک

7. قند

8. سویا

9. پودر لباسشویی

10. هزینه پزشک

11. حمل و نقل عمومی