ارزشیابی کیفی مدارس 2003

ارزشیابی مدارس در چین تا 9 سال آموزش کیفی بود و کمی نبود. و الان دبیرستان چین هم نمره ها کیفی شده اند. و دیگر از نمره کمی خبری نیست. این مهم ترین وظیفه برای آموزش و پرورش است که حتی ارزشیابی دانش آموزان دبیرستان هم کیفی شود.در نمره کمی دانش آموز تباه می شود. ولی در نمره کیفی یعنی توجه به 5 مورد زیر :

اخلاق - رشد تحصیلی - رشد جسمی و ذهنی - کار و عملکرد اجتماعی - سواد زیبایی شناختی

یعنی در نمره کیفی دانش آموز در سطح جامعه رفتارش و کردارش  نمره دارد. حتی در نمره دانش آموز نظرسنجی و مشاهده و مصاحبه هم مهم است.

مالیات بر ارزش افزوده بنزین 2003

هر 3000 تومان بنزین  در پمپ بنزین 100 تومان مالیات  بر ارزش افزوده دارد که می بایست در کارت سوخت اعمال می شد.

استاندارد ملی آپارتمان دانشجویی در چین ...2003

از این به بعد نام خوابگاه حذف شده و از واژه ی آپارتمان دانشجویی استفاده می شود. استاندارد فضای هر نفر 8 متر در دانشگاه دولتی است.به ازای هر 100 نفر 20 متر حیاط لازم است.دختر و پسر باید در ساختمان جداگانه باشند.یک اتاق پذیرایی حتما داشته باشد.محل استحمام و محل خشک کردن لباس داشته باشد.امکانات اتاق تخت ، میز ، صندلی ،کمد و قفسه کتاب است.هر اتاق یک پریز برق داشته باشد.ماشین لباسشویی در مکان مشخص برای آپارتمان لازم است.برای هر 100 دانشجو یک نفر مسئول خدمات است. برای هر 100  دو نفر مشاور دانشجویی لازم است.استفاده از اجاق گاز در خوابگاه ممنوع است و باید خوابگاه توسط کارشناس اداره آتش نشانی بررسی شود.پشه و مگس در خوابگاه نباشد.نمای ساختمان تمیز و نگهداری شود.چسباندن کاغذ ممنوع است مگر در تابلوی اعلانات خوابگاه مجاز است.توسط مسئولان دو بار جلسه فرهنگ آپارتمان نشینی برگزار شود.

بله وجود ندارد....

چرا پیامرسان بله در عرصه بین الملل کاری نمی تواند بکند. و می گوید من شکست خوردم. چون ازبکستان ، تاجیکستان ، چین ، آذربایجان ، هند ، پاکستان ، مصر ، قاره آفریقا ، آفریقای جنوبی ، مالزی ، بنگلادش ، کوبا ، ونزوئلا ، نپال ، مغولستان ، قرقیزستان ، ترکمنستان ، کره شمالی و جنوبی ، ژاپن ، ترکیه ، امارات ، عربستان ، کویت ، عمان ، بحرین ، یمن ، عراق ، سوریه ، اردن ، لبنان و ...  همگی نیستند و ندارند. و 70 درصد جمعیت دنیا هستند.

میانگین متراژ خانه های مسکونی در چین.....

بهره وری

هر چینی به طور میانگین 40 متر مربع فضای خانه مسکونی دارد. ما باید به ازای هر نفر به 40 متر برسیم. از خانواده ها خواهشمند است در حد امکان وارد خانه های بیش از 80 متر نشوند. چون هم خودشان اذیت به لحاظ درآمد می شوند. و هم بهره وری است.