خودمختاری ملی و فرهنگی ....

خودمختاری ملی و فرهنگی با وجود اینکه سرزمینی نیست.ولی خودمختاری ملی و فرهنگی می تواند محلی ، منطقه ای یا فدرال باشد.

ثبت خودمختاری ملی و فرهنگی توسط مراجع قضایی ثبت می شود.

میزگرد خودمختاری ملی و فرهنگی .......

2010 - مسکو

بعد از فروپاشی شوروی ، منطقه گرایی و فاشیسم در برخی مناطق روسیه مشهود بود.این برای روسیه چند ملیتی غیر قابل قبول بود.در حال حاضر تمرکز بر روی توسعه ملی و فرهنگی روسیه است.برای حل مشکل روسیه قانون خودمختاری ملی و فرهنگی را در سال 1996 تصویب کرد.در اوایل هر قومیت چند انجمن داشت. که روسیه با آن مقابله کرد و به هر قومیت یک انجمن انجامید.

خودمختاری ملی و فرهنگی

در کشور کرواسی حدود 30 درصد مردم صرب هستند. که به آنها خودمختاری ملی و فرهنگی داده شده است.

نامه سرگشاده ....

جناب آقای اردوغان ترکیه با بحران کردها مواجه است. و در ایران بحث آذربایجان است.بهتر است برای فرار از بحران ، لذت اقوام را با خودمختاری ملی و فرهنگی تامین کنیم.

مقام معظم رهبری و ریاست قوای سه گانه  خواهشمند است با نهایت مساعدت و نظر مثبت در درجه اول خودمختاری ملی فرهنگی روسیه یا خودمختاری ارضی چین را مورد مداقه قرار دهند. از شورای نگهبان خواهشمندیم این مسئله را در انتخابات و بررسی صلاحیت مورد مداقه قرار دهند.

جناب آقای الهام علی اف ما در سیر تاریخ و اعماق تاریخ هستیم. متاسفانه آذربایجان پختگی لازم برای سطوح بالاتر خودمختاری ندارد.

اعضای محترم شورای امنیت خواهشمند است بحث خودمختاری ملی فرهنگی در ایران را در اولویت بررسی  قرار دهند.و نهایت مساعدت را فرمایند. تا این الگوی مسالمت آمیز اجرا شود.

در انتخابات مجلس خواهشمند است جفای روا داشته شده به آقای لاریجانی در دور قبل به شرط خودمختاری ملی و فرهنگی مورد دلجویی قرار گیرد.و نیز سایر جفاها...

 ظرفیت آقای پرویز فتاح در انتخابات مجلس،  خواهشمند است مورد مداقه قرار گیرد.رای بنده در استان آذربایجان غربی همان رای آقای فتاح است.

خودمختاری ارضی یا فرهنگی ....

نویسنده : راینر باوبوک 

سال 2001

دولت های اروپای غربی ( اسپانیا - بلژیک - ایتالیا - بریتانیا) در برابر جنبش قومیتی که تمامیت آنها را تهدید می کند .عموما واگذاری ارضی و خودمختاری ارضی و استانی  را انتخاب کرده اند.تنها روسیه و بوسنی از راه جایگزین یعنی خودمختاری فرهنگی که می تواند منطقه ای هم باشد ، انتخاب کرده اند.خودمختاری فرهنگی منطقه ای یا استانی ، نسبت به خودمختاری ارضی استانی برای دولت مزیت هایی دارد.بالاترین درجه خودمختاری ، خودمختاری سیاسی است.

خودمختاری ملی و فرهنگی با فروپاشی کمونیسم و جنگ جهانی دوم در اعماق تاریخ مدفون شده بود. که روس ها در سال 1996 آن را باز آفرینی کردند. اروپا خودمختاری ارضی راحت می دهد. ولی روسیه که خطر تجزیه بالاست. خودمختاری ملی فرهنگی می دهد.