1377 شمسی ....

با توجه به اینکه چین کشاورزی را گسترش می داد و برداشت آب  روزافزون میشد.دولت چین صندوق عمرانی صرفه جویی در آب را تشکیل داد.اما از این صندوق سوء استفاده های فراوان شد و خانه و خودرو شخصی استفاده می شد. خیلی ها از پروژه هایی مثل یانگ تسه سوء استفاده کردند.حتی پای پلیس در میان بود.این پروژه بازرسی شد و مجرمان مجازات شدند.در این زمان خاتمی در ایران رییس جمهور بود.فریبکاری و کتمان در پروژه های چین زیاد بود.اعتبار و وام برای پروژه متوقف شد.بودجه ساخت و ساز باید به شدت مدیریت و نظارت شود.که محل بیشترین تخلفات است.

 در سال 1377 شمسی ، سه نوع کارت بانکی بود ، که عبارتند از اعتباری ، شبه اعتباری و نقدی . اعتباری بهره دارد. ولی شبه اعتباری بهره ندارد. یعنی اگر رتبه اعتباری شما آ باشد . و گردش در سطحی ، شما می توانید مقداری اضافه برداشت از سقف نقدی داشته باشید.و به میزان اعتبار شما بستگی دارد.

سن بازنشستگی کشاورز در سال 1377 شمسی 60 سال تمام است. چین اول آمد به روستاییانی که درآمدی ندارند و بالای 60 سال هستند.با سازمان بیمه موقوفه روستایی ، مستمری بازنشستگی داد و به افرادی که کمتر از 60 سال دارند با شروع 20 سالگی  ، حق بیمه اخذ کرد.

دریاچه چاگان چین ...

این دریاچه 350 کیلومتر مربع بود. بر اثر مخزن و مصرف بی رویه در سال 1354 شمسی به 50 کیلومتر مربع کوچک شد.خشکسالی شد. باد می زد و خاک کف دریاچه را بلند می کرد.از رودخانه یین سونگ در سال 1362شمسی یک کانال مصنوعی کشیدند.و کارهای دیگر کردند و 9 میلیون یوان خرج کردند.وبه مرور زمان دوباره دریاچه 420 کیلومتر مربع شد.

آقای رییسی مستشار چینی بیارید.نخبگان چه کار می کنند.

آقای رییسی خودروی چانگان را چه کسی به ایران ، آورد.


سال 1377 شمسی

برای  رفتار و اخلاق و تضمین نظارت وزارت کشاورزی ، قسمت های  اداری وزارت  پرسنل انتظامی دارند .که باید منصف و صادق باشد. و از دایره حقوقی گواهینامه داشته باشد. و این نفرات مشکلات حقوقی و اداری کشاورزان را حل کنند.و وظایف دیگر هم دارند. اینها مسئول اجرای قوانین وزارت کشاورزی هستند.نسبت آنها به جمعیت در دسترس نیست.

1331 شمسی

اولین برنامه 5 ساله توسعه در چین مربوط به سال 1331 شمسی است که شروع شد. در این برنامه به ساخت و ساز کشاورزی با محوریت حفظ آب و ساخت حمل و نقل قلیایی ؟ با محوریت راه آهن حاصل شده است. اساسا تعاونی کشاورزی در سال 1334 شمسی به وجود آمد.بعد شخم زدن باید یکبار زمین آبیاری شود، البته قبل از اسفندماه ، تا خاک خالی جامد شود.چندین پالایشگاه نفت ایجاد شد.160 هزار معدن کشف شد.تولید فولاد به 11 میلیون تن رسید.تعداد تعاونی کشاورزی با ادغام در سال 1337 به 26 هزار تعاونی رسید.در سال 1337 سفته بازی در چین،  اکیدا ممنوع شد. و باید پلیس اقتصادی سخت پیگیر این مسیله شود.در این سال ها چین کشت کلزا برای روغن کشی را ترویج می دهد.

در سال 1337 شمسی در چین 40000 تخت بیمارستانی بود. برای هر 16 هزار نفر یک تخت بیمارستانی بود. و جمعیت چین 600 میلیون نفر بود.در سال 1387 برای هر هزار نفر یک تخت بیمارستانی بود.

در سال 1337 قانون اساسی 8 گانه کشاورزی چین تصویب شد.مشتمل بر 8 ماده ی خاک ، کود ، آب ،کاشت ، حفاظت ،مدیریت مزرعه و ... را تصویب کردند.آموزش و پرورش هم مدرسه آماتور یا نهضت برای دهقانان با دستورالعمل به اجرا گذاشت.آزمون ورود به  دانشگاهها هر سال 30 تیر ماه برگزار می شد.علاوه بر معاینه سیاسی و بهداشتی بود.

ماشین

به نظر بنده مهمترین دلیل گرانی خودرو این است که سیستم ما فعلا به توان رفع فساد و رانت نرسیده است. پلیس اقتصادی یکی از آنهاست. نکات دیگر مثل قیمت بنزین و ... هم هست.که کاری زمان بر است.در هند هر چهار نفر یک خودرو دارد. یک میلیارد و سیصد نفر دارای سیصد میلیون خودرو هستند.در ایران هم هر چهار نفر یک خودرو دارند.

خودرو در هند هفتاد میلیون و نود میلیون و صد میلیون تومان است.

منتهی بحث اصلی قیمت بنزین است.