سرکوب قیمت چیست.

کارخانه ها باید مراقب بهای تمام شده باشند.تا مشتری فرار نکند. البته وقتی بازار انحصاری است وضع فرق می کند. قیمت را سرکوب نکن یعنی آقا به تولید کننده اجازه بده کمتر از بهای تمام شده نفروشد. قیمت گذاری آزاد همان مرحله اول است. بقیه مراحل ضوابط دارد.  مثلا پخش کننده فقط 10 درصد باید روی محصول بکشد. عمده فروش 3 درصد روی محصول بکشد. و خرده فروش اگر لبنیات 15 درصد، اگر مرغه 10 درصد، اگر ماکارونی 10 درصد، اگر برنجه 12 درصد ، رویش بکشد.

بخش میوه حساس است. بارفروش 5 درصد رویش می کشد. و خرده فروش 15 درصد رویش می کشد. این یک ضابطه است.

اگر لوازم التحریره خرده فروش ده درصد رویش میکشد.

منظور از قیمت گذاری دستوری یعنی به کارخانه دار اجازه بده کمتر از بهای تمام شده نفروشد. و ضرر نکند.

رو بیسکوئیت خرده فروش باید 10 درصد سود کند.رو نوشابه خرده فروش باید 10 درصد سود کند. رو حبوبات  خرده فروش باید 12 درصد سود کند.رو تخم مرغ  خرده فروش باید 10 درصد سود کند.


لینک دانلود درصد عمده فروش، پخش کننده ، خرده فروش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد