ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
علت اینکه جاده های شهر تهران داغون است. شهرداری استانبول از سرویس های مدارس و پرسنل سالانه 300 هزار تومان می گیرد . و خرج جاده های شهر و غیره می کند. یا از تاکسی ها و مینی بوس ها و اتوبوس سالانه هزینه دریافت می کند و برگه مجوز می دهد. این کار به وسیله مدیر شعبه حمل و نقل اجتماعی شهرداری انجام می شود.
پروانه ساختمان هر متر در استانبول در سال 2021 ، 11 هزار تومان بود.
یا از خودروهای 12 الی 26 تن که اکثرا در درون شهر هستند. سالانه 1200 هزار تومان ، حق گذرگاهی شهر می گیرد.
یا از شهرداری ها از دکل های ترکسل و موبایلی و یا ایستگاه های تلویزیونی یا ساختمان های آنها به خاطر استفاده از فضای شهر از ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان سالانه عوارض حفاظت از محیط شهر میگیرند.این در حالی است که مثل ما ÇTV در قبوضشان هست.
یا مشاغل عوارض شهرداری می دهند. مثلا در شهرداری آتا شهر ترکیه، رستوران سالانه ۷ میلیون یا کباب پز سالانه ۲ میلیون عوارض مشاغل شهرداری جهت عمران و آبادی شهر می پردازد.بهش میگن درآمدهای حفاظت از محیط شهر.یا موبایل فروشی 3 میلیون تومان سالانه می دهد. داروخانه 4 میلیون تومان سالانه.باید دقت کنیم این هزینه حفاظت از محیط شهر است.و مالیات نیست. و دقیقا نمی دانیم مالیات آنها شامل کدام موارد می شود. و اداره مالیات می داند شهرداری برای اداره خود بدان نیازمند است. و مکمل شهرداری حرکت می کند و خود را با آن هماهنگ می کند.
بدون اینها معلومه که شهر ویران میشه.